Zaznacz stronę

Poznaj przyczyny dlaczego nie rośniesz na siłowni

Przyczyn tego, że mamy stagnacje na siłowni może być wiele. Jeśli pojawi się problem trzeba sobie z nim poradzić i znaleźć najlepsze rozwiązanie.
Na początku, zastanów się, co robisz źle i gdzie popełniasz błąd. Pamiętając o tym, że zastój przytrafia się praktycznie każdemu, kto dłużej ćwiczy. Przez to, że mięsień do tego, by rosnąć, potrzebuje dużej energii. Z czego wynika, że dla organizmu nie są one dobre( i nam nie służą.)Wystarczy sprawdzić to na przykładzie dłuższego odpoczynku od siłowni, gdzie szybko odczujemy nasze spadki na masie mięśniowej. Jedynie tłuszcz jest bezobsługowy, dlatego on nie wymaga żadnej energii i możemy go gromadzić w nieskończoność.
Nieraz mogłeś usłyszeć o grubasach, którzy ważą po 300kg i wyciągają ich dźwigiem z mieszkania. A kulturyście uzyskać 200 kg, jak narazie, nie wydaje się możliwe. Jednak, jak się okazuje, to nie jedyne ograniczenia. Ale o tym za chwile…

Po co ludzie przychodzą na siłownie?

Wydawać by się mogło, że ludzie na siłownie przychodzą po to, by ćwiczyć i móc lepiej wyglądać, mieć więcej siły, zredukować tkankę tłuszczową. Jednak rzeczywistość wygląda znacznie inaczej. Siłownia stała się miejscem spotkań z przyjaciółmi, robieniem zdjęć na Facebook i Instagram. Jak się pewnie domyślasz, jest w tym wiele pozerstwa i nie ma to nic wspólnego ze spotem. Dla nich siłownia to rozrywka, i takie osoby nie chcą ciężko pracować nad swoją sylwetką. Co dziesiąta osoba, która zakupi na siłownię w ogóle do niej nie przychodzi.

Jednak, oczywiście, są osoby, które przychodzą na siłownie po to, by „ciężko” ćwiczyć, i mam nadzieję, że Ty należysz do tych osób, skoro czytasz ten artykuł. Tak trzymać!

Główne powody, dla których ludzie przychodzą na siłownie:

poprawa wyglądu – zawsze jest coś w naszym ciele, co możemy dopracować, dzięki czemu wyglądamy lepiej i czujemy się lepiej w swojej skórze. Pamiętaj o tym, że im dłużej masz przerwę od aktywności fizycznej, tym dłużej będziesz dochodzić do dobrej formy. Tutaj największą rolę odegra czas. Nie skupiaj się tylko na tym jak wyglądasz tylko jak będziesz wyglądać w przyszłości.

poprawa siły – brakuje Ci energii na co dzień i czujesz się słaby? Siłownia może Ci pomóc w zwiększeniu siły lub przygotowaniu do testów sprawnościowych, na przykład, podciągania na drążku, gdzie ćwiczenia wstępne możesz wykonać właśnie na siłowni.

poprawa wytrzymałości – jeżeli widzisz, że życie zaczyna być coraz trudniejsze lub szybciej się męczysz, jeżeli zwykłe czynności zaczynają sprawiać Ci trudność, to siłownia jest tym miejscem, gdzie możesz poprawić wydolność swojego organizmu.

szuka miłości – tak to prawda. Są osoby, które chodzą na siłownie, by znaleźć swoją drugą połówkę. Czy siłownia jest dobrym do tego miejscem? Czasami można poznać tam wiele wartościowych osób, jednak pamiętaj o głównym celu, w jakim przychodzisz na siłownie.

zdrowia – dobrze przeprowadzony trening wpływa na poprawę wydolności Twego serca i sprawi, że będziesz czuć się lepiej. Dlatego siłownia bądź też inny sport, powinna być na stałe wpisana do Twego planu.

rozrywki – Po co ćwiczyć na siłowni, jeżeli można pogadać ze znajomy, i tak naprawdę, w ogóle nie przyłożyć się do treningu. Oczywiście, nie ma nic złego w tym, że dobrze bawisz się na siłowni. Tylko pamiętaj, by nie przekroczyć granicy, gdzie trening stanie się wypadem towarzyskim, a Twoje wyniki są mizerne. I nie ma co później się dziwić, że nie rośniesz, bądź nie tracisz zbędnych kilogramów.

kontaktów towarzyskich – na siłowniach jest zawsze masa ludzi. Przychodzą tam naprawdę wszyscy-od zwykłych pracowników, po doktorów, dyrektorów i wiele innych cennych kontaktów, które mogą Ci się przydać.

są uzależnieni – każdy z nas posiada nałogi, dobre i złe. Siłownia należy do tych dobrych. Osoby, które ćwiczą regularnie nie wyobrażają sobie życia bez siłowni. Wytwarzana podczas treningu dopamina „unosi” nas i sprawia, że się chcemy więcej i więcej!

odreagowanie stresu życia codziennego – siłownia może okazać się dobrym miejscem na odreagowanie stresu, który dotyka nas codziennie i wszędzie: w pracy, domu i tak dalej. Daj upust swoim emocjom na siłowni!

chcą zmiany w swoim życiu – w końcu dochodzisz do takiego momentu w swoim życiu, że potrzebujesz zmiany i szukasz czegoś, co jeszcze nigdy nie robiłeś. Dlatego też przychodzisz na siłownie, zaczynasz ćwiczyć i stwierdzasz, że tego Ci brakowało.

dostęp do profesjonalnego sprzętu i trenera personalnego – ćwicząc w domu ciężko wykonać wszystkie ćwiczenia. Siłownia to miejsce, gdzie za opłatę karnetu masz dostęp do sprzętu, który naprawdę jest kosztowny i wartościowy. Siłownia to również miejsce trenerów personalnych, a więc osób, które poprowadzą Cię w treningach.

Dlaczego mięśnie nie rosną? Jego ograniczenia

powieź – jest to błona zbudowana z tkanki łącznej. Której zadaniem jest zewnętrzna osłona poszczególnych mięśni. Ta oplatająca całe ciało siatka utrzymuje jego strukturalną jedność.

objętość płuc – utrzymanie dużych mięśni wymaga dużej ilości tlenu, dlatego też nasze płuca mogą nie dać rady utrzymać „dużych” mięśni.

układ krwionośny -mięśnie potrzebują dużej ilości krwi. Sportowcy często mają przerośnięte serce, gdyż ich ciało przystosowane jest do całkiem innego wysiłku.

układ limfatyczny – stanowi uzupełnienie układu krwionośnego. Płynąca w nim limfa pośredniczy w wymianie składników pomiędzy krwią a innymi tkankami ciała.

układ nerwowy – za pomocą niego możemy odbierać bodźce docierające do nas zarówno ze środowiska zewnętrznego, jak i wewnętrznego.

układ pokarmowy – mamy ograniczą liczbę, którą możemy zjeść. Ograniczenia te występują przez żołądek i jelita.

 

Co może być jedną z głównych przyczyn?

Zła dieta

Wydaje Ci się że jesz dużo, a dalej nie rośniesz? To jedna z podstawowych przyczyn, dlaczego nie możesz nabrać na masie. Dużo nie zawsze znaczy wystarczająco. Nasz organizm jest bardzo przebiegły w swoich działaniach. Gdy jednego dnia zjemy ok 4000 kcal co wydaje się bardzo dużo. To w następnych dniach nie będzie miał już ochoty na żadne kalorie. Ważnym elementem wydaje się po prostu liczenie naszych kalorii, dzięki temu będziemy mieli pewność, że jesteśmy na nadwyższe kalorycznej. Odpowiednia dieta to również równowaga pomiędzy węglowodanami, białkiem i tłuszczami.

Zły plan treningowy

Gotowe szablony na plan treningowy nie działają, dlatego też tylko doświadczenie może pozwolić nam na ułożenie odpowiedniego planu dla siebie. Przygotowanie planu jest jedną z najważniejszych rzeczy. Przyznaj się sam jak to u Ciebie wyglądało? Ile poświęciłeś czasu na jego ułożenie? Zwróciłeś uwagę na swoje mocne oraz słabe strony? Czy ćwiczysz wszystkie mięśnie? Czy też pomijasz niektóre, bo jak sądzisz są Ci niepotrzebne?

 

Nieprawidłowa technika

Samo ćwiczenie nie wystarczy. Ok 70% osób nie ćwiczy poprawnie na siłowni. A wiadomo co jest później wynikiem złych ćwiczeń: brak rezultatu, kontuzje, które uniemożliwiają późniejszy trening. Prawidłowej techniki możemy nauczyć się samodzielnie bądź też skorzystać z usług trenera personalnego.

Genetyka

Wina może leżeć po stronie genetycznej. Z tym musimy się pogodzić, jeżeli ktoś ma taką budowę ciała, a nie inną nie zmieni tego. Kształt mięśni też może być z góry ustalony, dlatego też cudowne ćwiczenia, które mocno podkreślają mięśnie nie zawsze będą miały sens. Genetyka pamiętajmy o tym, że nie jest jedyną przyczyną, dlatego też nie zrzucajmy na nią winy. Ciężka praca zaowocuje, że będziemy wyglądać znacznie lepiej, niż obecnie mimo trudnych warunkowych początkowych.

Regeneracja

Musisz zadbać o ty, by prawidłowo regenerować organizm po wysiłku. Dostarczyć mu odpowiednich składników odżywczych. Zadbać o prawidłowy sen, który powinien trwać ok 7-8h i możliwie maksymalnie poprawić jego jakość, a więc. Odpowiednia temperatura w pomieszczeniu, twardość materaca, poduszka dopasowana do kształtu głowy. Jeżeli mamy problem z zaśnięciem może nam pomóc melatonina. Regenerację zapewnią nam również masaże, sauna i basen. Pamiętajmy też o odpowiednim odpoczynku po siłowni. Ćwiczenie codziennie nie zawsze da nam lepsze efekty. Tutaj ważnym elementem będzie to jak wygląda nasz plan treningowy i jakie mamy w nim założenia.

Na koniec…
Jak widzisz jest wiele czynników, które mogą blokować twój rozwój mięśni od psychologicznych po fizyczne. Zobacz, gdzie u Ciebie występuje problem i staraj się pracować nad nim.